mandag 11. mai 2015

What to read?

Jeg er snart ferdig med å lese Red Queen, som er boka jeg holder på å lese. Eller, jeg har 100 sider igjen. Samme det.
Men jeg har et utvalg av bøker som jeg har veldig lyst til å lese, men jeg klarer ikke å velge. Så jeg håper dere kan hjelpe meg, og det hadde vært hyggelig hvis dere ville kommentert hvilken bok dere synes jeg burde lese.

Science-Fiction:
The 5th Wave (The Fifth Wave, #1)Ready Player One

Dystopi:
The Jewel (The Lone City, #1)Elusion (Elusion, #1)

Paranormal:
Half Bad (Half-Life Trilogy, #1)Daughter of Smoke & Bone (Daughter of Smoke & Bone, #1)

Fantasy:

Pawn of Prophecy (The Belgariad #1)The Assassin's Blade (Throne of Glass, #0.1-0.5)

Contemporary/Mystery:
Will Grayson, Will GraysonThe Curious Incident of the Dog in the Night-Time

Det er mye forskjellig her. Det er en Contemporary, og en Mystery-Contemporary. The Assassin's Blade og Pawn of Prophecy er fantasyromaner. Det er også Science-Fiction og Paranormal, og Dystopi. Jeg gleder meg virkelig til å lese hver og en av disse, så jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg. Men jeg vet som ca hva jeg leter etter; eller heller hva jeg ikke leter etter. Jeg har IKKE lyst til å lese en bok som tar ganske lang tid å komme gjennom, som er veldig tung å lese. Så vær så snill å ta det i betraktning når du anbefaler en av bøkene:)

Bildene ble hentet fra Goodreads og Maiscanela.

10 kommentarer:

  1. Hei! Oppdaget bloggen din via en kommentar på Balders bokblogg; så kul blogg du har! Selv er jeg mest glad i Science fiction og dystopier, så jeg ville valgt en av dem ;-) Likte omslagene på både The 5th wave og Elusion ;-) Leser du alle bøkene på engelsk?

    Hilsen Linda

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du liker bloggen min!
      Ja, jeg leser de fleste bøker på engelsk, men det er fordi jeg liker best å lese bøker på originalspråket. Og da er det jo sånn at de fleste "populære" ungdomsbøkene der ute er skrevet av engelske forfattere.
      Men noen ganger leser jeg også på norsk, som f.eks Ringenes Herre, som jeg tror hadde blitt alt for vanskelig å lese på engelsk.

      Slett
  2. Ready Player One er kjempebra, full av åttitallsreferanser. Jeg likte også Will Grayson, Will Grayson og The Curious Incident of the Dog in the Night-Time veldig godt. Men jeg tror jeg må si Pawn of Profecy. The Belgariad av David Eddings er den gode versjonen av Eragon (minus dragene). Du vil fort merke hvor Christopher Paolini fikk inspirasjon fra, men The Belgariad er så mye bedre! I tillegg er ikke bøkene så lange.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lenge hatt lyst til å lese Pawn of Prophecy; jeg aner ikke hvor lenge den har stått på hylla mi. Så da blir det nok mest sannsynlig den.
      Jeg leste aldri ferdig Eragon. Jeg husker at vi hadde lånt noen bøker fra biblioteket(på barneskolen) og Eragon var en av dem. Så jeg bestemte meg får å lese den, men ble ikke ferdig før vi måtte levere de inn igjen.

      Slett
    2. Om du leste ferdig Eragon eller ikke har ikke så mye å si. Pawn of Profecy er så mye bedre uansett :)

      Slett
    3. Om du leste ferdig Eragon eller ikke har ikke så mye å si. Pawn of Profecy er så mye bedre uansett :)

      Slett
  3. Ready Player One er kjempebra, full av åttitallsreferanser. Jeg likte også Will Grayson, Will Grayson og The Curious Incident of the Dog in the Night-Time veldig godt. Men jeg tror jeg må si Pawn of Profecy. The Belgariad av David Eddings er den gode versjonen av Eragon (minus dragene). Du vil fort merke hvor Christopher Paolini fikk inspirasjon fra, men The Belgariad er så mye bedre! I tillegg er ikke bøkene så lange.

    SvarSlett
  4. Assassins blade er kjempe bra. Celeana er så sykt badass i de bøkene. Ellers har jeg vekdig lyst til å lese half bad eller the 5th wave selv. Har hørt utrolig mye bra om dem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg til å fortsette på Throne of Glass-serien!
      Half Bad og The 5th Wave kommer jeg helt sikkert til å lese snart, fordi begge ser veldig interessante ut:)

      Slett
  5. Assassins blade er kjempe bra. Celeana er så sykt badass i de bøkene. Ellers har jeg vekdig lyst til å lese half bad eller the 5th wave selv. Har hørt utrolig mye bra om dem :-)

    SvarSlett