søndag 10. mai 2015

Jeg leser: Red Queen av Victoria Aveyard

Jeg har kommet fram til at jeg synes bloggen min er litt ensformig, og at det begynner å bli litt kjedelig å bare skrive bokanmeldelser. Jeg skal ikke slutte å skrive anmeldelser; jeg skal bare prøve å få til å skrive noen andre innlegg i blant, sånn som denne!
Akkurat nå leser jeg en bok som heter Red queen, og jeg liker den ganske godt. Boka kom ut i år, og jeg synes alltid det er spennende å lese nylig publiserte bøker.

Bilderesultat for red queen book

Red Queen er også en bok som jeg føler alle snakker om, og at den er veldig ettertraktet. Så selvfølgelig måtte jeg lese den! Derfor kjøpte jeg den.
Til nå liker jeg den godt, men jeg synes at plottet er litt uoriginalt. Jeg føler egentlig at boka er en blanding av mange andre bøker. Det er ikke noe som får Red Queen til å skille seg ut fra mengden (jeg liker veldig godt delen der de med sølv blod har mutant-aktige krefter, da), så jeg vet ikke ennå om boka fortjener all "hypen" som den har fått til nå.  Men jeg har fortsatt hundre sider igjen, så kanskje jeg endrer mening i løpet av de siste sidene.

Men, jeg elsker omslaget på boka! Boka ser så pen ut på bokhylla mi, og jeg håper virkelig de resterende bøkene i serien ikke endrer omslag. Forhåpentligvis beholder de dette tema her, fordi jeg synes coveret er utrolig vakkert!

Victoria Aveyard er forfatteren av Red Queen, og dette er hennes debutroman. Jeg synes hun har gjort en god jobb, med tanke på at dette er hennes første bok. Jeg liker skrivestilen hennes, og jeg håper hun fortsetter slik i hennes senere bøker, og at hun forbedrer seg for hver bok. Dette er jo tross alt, debutromanen hennes.

Jeg gleder meg til å fortsette å lese, og hvis jeg er heldig blir jeg ferdig med boka i morra. Det blir nok ikke mye lesing på meg framover, siden skole blir veldig travelt. Men jeg skal prøve å skvise inn litt lesing her og der. Jeg gleder meg virkelig til sommerferien. . .

Bildene ble hentet her:
http://www.twochicksonbooks.com/2015/02/blog-tour-red-queen-by-victoria-aveyard.html

2 kommentarer:

  1. Du kommer inn på flere interessante punkt som mange andre bloggere/anmeldere nevner. Personlig er jeg fortsatt usikker på om jeg skal gi den en sjanse. Jeg er nemlig litt lei av det samme mønstret som går igjen i mange ungdomsbøker og er nå for tiden på utkikk etter noe nytt. Men ja, coveret er helt klart nydelig:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror ikke du burde lese Red Queen, fordi selv om jeg liker den, er den ikke fullt så original og enestående som jeg hadde trodd. Men det er fint å ha boka på bokhylla da;)

      Slett