lørdag 28. februar 2015

Castle av Garth Nix

Castle (The Seventh Tower, #2)Tittel: Castle
Forfatter: Garth Nix
Serie: The Seventh Tower#2
Sider: 233
Sjanger: Fantasy
Utgivelsesår: 2000
Terningkast: #4

Tal, a Chosen, and Milla, an Icecarl, have been thrown together on a dangerous quest to gain a Sunstone. They must reach the Castle of the Seven Towers, home for Tal, but a dangerous and strange place for Milla.

From the deadly Hall of Nightmares to the magical chambers of Tal's great-uncle Ebbitt, they must navigate the Castle without being discovered. Sinister forces are conspiring against them and it will take all their strength just to survive…


Jeg synes:
Dette er den andre boka i The Seventh Tower-serien, som jeg begynte å lese umiddelbart etter jeg ble ferdig med bok en. Jeg må nok si jeg likte den første boka bedre. Men ikke misforstå meg; jeg likte denne også, det var bare noen ting som irriterte meg litt.

Først og fremst, så skjer det nesten ingenting i boka. Den er ganske kort, 233 sider. Fremdeles, så skjedde det utrolig lite, og da det endelig skjedde noe, så var det ikke særlig spennende. Egentlig, så synes jeg boka burde vært kortere.

Noe annet jeg ikke liker så godt, hele serien generelt, er at bøkene slutter så brått. Spesielt i The Fall, bok en. Jeg føler at det ikke er en ordentlig avslutning. 

Slutten på denne boka var egentlig ikke så ille, fordi det begynte faktisk å bli spennende på slutten av boka. Så da måtte jeg starte på neste bok med en gang. 

Jeg likte Castle ganske godt, og det var en kort og lettlest bok. Det som ergret meg mest var at den var mye lengre enn den skulle ha vært. Det skjedde nesten ingenting, og da det skjedde noe, var det ikke fullt så spennende. Så derfor ga jeg terningkast 4.

Anmeldelser av tidligere bøker:

Bildet ble hentet her:
https://d.gr-assets.com/books/1347495321l/3033920.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar