søndag 30. november 2014

Månedens bøker

Jeg har lest mange forskjellige bøker forrige måned. og alle var veldig gode. Men hvis jeg må rangere dem, da går listen som følger:

Allegiant (Divergent, #3)1. Allegiant

Allegiant er den siste boka i Divergent-trilogien, skrevet av Veronica Roth.
Grunnen til at jeg elsker denne boka, er fordi jeg har blitt så knyttet til karakterene. Jeg må vite hva som kommer til å skje videre med dem, og det får meg til å fortsette å lese.
Boka er absolutt en fantastisk avslutning på serien, og jeg anbefaler virkelig disse bøkene!
Derfor kom Allegiant på 1. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

Angelfall (Penryn and the End of Days, #1)2. Angelfall

Angelfall er den første boka i en serie som heter Penryn and the End of Days, skrevet av Susan Ee.
Dette er en av de første Paranormal-bøkene jeg har lest, og jeg er mektig imponert! Det er en utrolig verden Susan Ee har skapt, og hun skriver utrolig bra! I tillegg er omslaget på boka fantastisk vakkert, så jeg er kjempeglad for at jeg har boka i bokhylla!
Derfor kom Angelfall på 2. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

"The host a novel" av Stephenie Meyer3. The Host

The Host er enten den første boka i en serie eller en frittstående bok, skrevet av Stephenie Meyer. Ja, det er hun som har skrevet Twilight-sagaen. Men the Host er en Sci-Fi-bok.
Jeg er veldig imponert over hele boka, og hvordan Stephenie Meyer har bygd opp og laget e utrolig interessant verden.
Det tok litt tid å komme seg inn i boka, men den var veldig spennende. Kanskje litt lang, men det er bare min mening. Det skjer egentlig ikke så mye. . .
Derfor kom the Host på 3. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

"World after Penryn and the end of days" av Susan Ee4. World After

World after er bok nummer to i serien Penryn and the End of Days, skrevet av Susan Ee.
Egentlig, så var det en veldig jevn kamp mellom alle bøkene fra plass 3-6. Men jeg måtte velge, så da kom World After på 4. plass.
Jeg liker denne serien veldig godt, spesielt den første boka. Denne var også veldig spennende, men ikke like god som den første. Det var litt synd. . . Men jeg likte den veldig godt!
Derfor kom World After på 4. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

5. Gutten i den Stripete Pyjamasen

Dette er en frittstående bok, skrevet av John Boyne.
Historien tar sted i Tyskland under 2. verdenskrig. Dette er historien om Bruno, sønnen til en tysk kommandant.
En av de første bøkene jeg har lest som tar sted i 2. verdenskrig. Jeg anbefaler den virkelig, og denne boka har gjort meg mer interessert i historisk fiksjon.
Derfor kom Gutten i den Stripete Pyjamasen på 5. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

"The Revenge of Seven (Lorien Legacies)" av Pittacus Lore6. The Revenge of Seven

The Revenge of Seven er bok 5 i the Lorien Legacies, skrevet av Pittacus Lore.
Pittacus Lore er et pseudonym for to forfattere som heter James Frey og Jobie Hughes, men jeg tror at James Frey har skrevet de siste bøkene i serie  selv.
Egentlig så skulle denne serien bestå av seks bøker, men jeg har funnet ut av at det skal komme en bok sju også! Så spennende!
Men jeg synes denne boka var veldig spennende, og den var underholdende hele veien. Kan ikke vente til å lese neste bok!
Derfor kom the Revenge of Seven på 6. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

Dessverre så er dette den siste gangen jeg driver med Månedens bøker. Jeg liker egentlig ikke så godt å lage lister med hvilke bøker som er "best", så derfor har jeg ikke like mye glede av det lenger. . . Håper det går fint, og jeg skal prøve å skrive forskjellige innlegg i framtiden:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar