fredag 31. oktober 2014

The Host av Stephenie Meyer

"The host - a novel" av Stephenie MeyerTittel: The Host
Forfatter: Stephenie Meyer
Sider: 617
Sjanger: Sci-Fi
Terningkast: #5

"Jared," Melanie cried; through my damaged throat the sound was just a croak.

She jerked me forward, much the same as she had in the desert, assuming control of my frozen body, The Only difference was that, this time, it was by force.

I wasn't able to stop her fast enough.

She lurched forward, raising my arms to reach out for him. I screamed a warning at her in my head, but she wasn't listening to me. She was barely aware that I was even there.

No one tried to stop her as she staggered toward him. No one but me. She was within inches of touching, and still she didnæt see what I saw - how his face had changed in the long months of seperation, how it had hardened, Only onnce had she seen his face turn dark and dangerous, and that expression was nothing to the one he wore now. She didn't see, or maybe she didnt care.

Jeg synes:
Stephenie Meyer? Er ikke det forfatteren av Twilight? Jo, jeg tror det. Jeg har hørt mange meninger om Stephenie Meyer, og ikke alle liker skrivestilen hennes, eller rett og slett bøkene. Men jeg synes at The Host, er en utrolig bra bok.

617 sider! Det hjalp ikke med at starten av boka gikk ganske tregt, så derfor kom jeg ikke ordentlig inn i boka før på side 150-200. Jeg måtte ikke tvinge meg selv gjennom de første hundre sidene, men begynnelsen var litt kjedelig. Bare bitte litt.

Boka er veldig spennende, og jeg synes at ideen om at jorda har blitt tatt over av romvesener er utrolig kult. Derfor hadde jeg ganske høye forhåpninger, og boka innfridde. Selv om det ikke skjedde så mye, var det fortsatt en underholdende bok.

Jeg lurer på om det kommer en bok til. Det har vært ganske mange spekulasjoner om dette er en serie eller ei, og Stephenie Meyer vurdere vel fortsatt om hun skal skrive en oppfølger eller ikke. Men for nå, er den en frittstående bok. Anbefales for sci-fi fans!

I tillegg har jeg sett filmen, men den ble ganske kjedelig i min mening. Kanskje fordi jeg nettopp hadde blitt ferdig med å lese boka, men det skjedde mindre i filmen enn i boka.

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/3e98d1fbd3d56f2ef515877ab83afddb934054e482ff2bb484c65954.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar