søndag 30. november 2014

The Elite av Kiera Cass

"The Elite" av Kiera CassTittel: The Elite
Forfatter: Kiera Cass
Serie: The Selection
Sider: 323
Sjanger: Dystopi, Romanse
Utgivelsesår: 2013
Terningkast: #5

The Selection began with thirty-five girls. Now, with the group narrowed down to the Elite, the competition to win Prince Maxon's heart is fiercer than ever- and America is still struggling to decide where her own heart truly lies. Is it with Maxon, who could make her life a fairy tale? Or with her first love, Aspen, who she always thought was the One?

America is desperate for more time. But the rest of the Elite know exactly what they want-and America's chance to choose is about to slip away.

Jeg synes:
Selvfølgelig måtte jeg starte med the Elite med en gang jeg var ferdig med bok en. Jeg hadde lyst til å vite hva som kom til å skje videre, så jeg bestemte meg for å lese bok to også.

Det er egentlig ikke så mye å skrive i denne anmeldelsen som jeg ikke har skrevet i anmeldelsen av the Selection. Boka fortsetter der den forrige sluttet. Kampen om Prince Maxon fortsetter, men nå er det bare seks jenter igjen. America sliter fortsatt med å velge mellom Maxon og Aspen, og hun har ikke mye tid igjen. Hvem skal hun velge? Sånn fortsetter det.
Men i the Elite skjer det mer enn i the Selection. Det kommer stadig angrep fra de Nordlige og de Sørlige- oppiørne, som gjør det mye farligere å bo på slottet. Er Maxon virkelig verdt det?

Hovedpersonen, America, kan være irriterende i blant. . . Hun tar ofte ganske dumme avgjørelser, spesielt når det gjelder kjærlighetslivet sitt. Som jeg skrev tidligere, klarer hun ikke å bestemme seg mellom Maxon og Aspen. Noen ganger ble det litt irriterende når hun drev og gikk fram og tilbake mellom dem. Hun tar mange dårlige valg, som leder til mange problemer senere.
Men selv om hun kanskje er litt irriterende, heier jeg på henne. Jeg håper hun blir sammen med Maxon, så derfor vil jeg at hun skal vinne the Selection. Jeg synes de er vedlig søte sammen, så derfor liker jeg diss bøkene såpass godt☺

Jeg liker denne serien veldig godt, og de er veldig lettleste. Jeg synes også de er utrolig underholdende, noe som er det viktigste når man leser. Anbefales:)

Anmeldelser av tidligere bøker:
The Selection#1

Bildet ble hentet her:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/515uInB%2BOQL.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar