søndag 30. november 2014

The Blood of Olympus av Rick Riordan

21082129Tittel: The Blood of Olympus
Forfatter: Rick Riordan
Serie: Heroes of Olympus#5
Sider: 500
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #5

Despite surviving their many deadly quests, Percy, Jason, Annabeth and the rest of the crew are no closer to defeating the all-powerful Earth Mother, Gaia. Now her army of giants has risen and they're stronger than ever.

They must be stopped before the Feast of Spes, when Gaia will sacrifice two demigods in Athens. She needs their blood - the blood of Olympus - in order to awaken.

But how can a handful of young demigods hope to battle against Gaia's legion of giants? In spite of the terrible danger that awaits them in Athens, they have no choice.

Because if Gaia wakes, it is game over. For them all.


Jeg synes:
Endelig! Etter en lang stund med venting har jeg endelig fått tak i boka! Skulle egentlig få den tidligere, men Amazon klarte å tulle med bestillingen min, så den ble sendt feil. . . Ja ja, sånn kan det gå, men det er veldig irriterende!

The Blood of Olympus er den siste boka i serien Heroes of Olympus, skrevet av Rick Riordan. Nå er det slutt. . . Det er så trist å ta farvel med en så fantastisk bokserie, og jeg kommer til å savne å lese om Percy og vennene hans. Hadde en "major book-hangover" etter denne boka, for å si det sånn!  

Det er så morsomt å lese om alle karakterene til Rick Riordan, og hvordan de utvikler seg gjennom hver bok. Vennskap formes, kjærlighet blomstrer, og jeg elsker å lese om absolutt alle sammen. (Nesten alle sammen. . . Ikke Octavian!)
Noe som jeg likte veldig godt, var at Nico hadde sine egne kapitler, og det var fint å lese om ham. Endelig forstår jeg ham bedre! I tillegg forsto endelig Nico at han ikke er alene, og at han er folk som bryr seg om ham. Det er fint at det endelig skjer noe bra med Nico, også:)

Det som jeg elsker mest med serien, er alle de utrolige kampene Percy og vennene hans har når de slåss mot alle de forskjellige monstrene fra gresk mytologi(eller gudene, noen ganger.) Heldigvis var det nok av dem i denne boka!

Jeg elsker denne serien, men jeg føler faktisk at the Blood of Olympus er den svakeste boka i serien. Det er bare noe som mangler, og jeg vet hva det er. Percy har ikke sine egne kapitler!!! Seriøst! Det er den siste boka i serien, og kanskje den siste boken om Percy, og han har ikke sin egen POV! Annabeth hadde heller ikke det!;(  
Men jeg føler ihvertfall at det var noe som manglet, og jeg tror det er at ikke Percy ELLER Annabeth har sine egne kapitler.

Men jeg synes virkelig at dette var en verdig avslutning på serien. Hvis noen spør om hvilke bøker de burde lese, da anbefaler jeg alltid Percy Jackson og Heroes of Olympus-serien. En av de beste og morsomste bokseriene jeg har lest, og definitivt en av mine favoritter. Jeg kommer til å savne å lese om Camp-Halfblood og om Camp-Jupiter, om gresk mytologi, og om Percy, Annabeth, Leo, Nico, Hazel, Piper, Frank, Jason, Reyna og  mange flere. Denne serien anbefales på det sterkeste, men les Percy Jackson først!:)

Anmeldelser av tidligere bøker:
The Lost Hero#1
The Son of Neptune#2
The Demigod Diaries#2.5
The Mark Of Athena#3

Bildet ble hentet her:
https://d.gr-assets.com/books/1403810259l/21082129.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar