tirsdag 29. juli 2014

The Kill Order av James Dashner

The Kill Order (Maze Runner, #0.5)Tittel: The Kill Order
Forfatter: James Dashner
Serie: The Maze Runner#0.5
Sider: 331
Sjanger: Dystopi
Terningkast: #6

Sun flares have unleashed devastation on the Earth. Mark and Trina were there when it happened, and against all odds they survived.

But now a violent and highly contagious disease is spreading like wildfire. Worse still, it's mutating, and people are going crazy. Mark and Trina will do anything to save their friends - if only they can avoid madness and stay alive...


Jeg synes:
Alle bokanmeldelsene mine kommer etter hvert, men jeg har vært 10 dager i Nederland, så jeg har ikke hatt tid til å skrive. . . Bedre sent enn aldri:)

Jeg elsker denne serien og kan nesten ikke vente med å se "The Maze Runner" filmen som kommer i høst! 
Handlingen i denne boka foregår før historien om Thomas. Dette er historien om hvordan the Flare ble spredt, og hvordan alt startet. Man får vite alt dette gjennom en gutt som heter Mark, som klarte å overleve alle de traumatiske hendelsene da the Sun Flares traff jorda.

Mark for ofte traumer over hva som har skjedd i fortiden hans, og han pleier å få mange mareritt. Jeg synes det er en genial måte å skrive på, fordi da får man informasjon om hvordan han overlevde. 
Noe annet som jeg også liker veldig godt med boka, er at den har en sammenheng med resten av bøkene i serien!

!SPOIILER!
Mark og Trina leverte Deedee gjennom the Flat Trans, med en lapp om at hun var immun. Det skapte sikkert en idé mellom alle de andre som dro gjennom the Flat Trans, og sammen lagde de WICKED, en organisasjon med hensikt å lage en kur mot the Flare. Så Mark og Trina var med å skape WICKED! 
!SPOILER!

Jeg likte også veldig godt prologen og epilogen. Det var koselig å lese om Thomas og Teresa i prologen, selv om det bare var noen få sider. Og i epilogen var det koselig å lese om Thomas da han var liten, og ble tatt med til WICKED. Hvordan skulle han kunne vite hvilke farer som ventet ham?

Alt i alt, en av de beste dystopi-seriene jeg har lest!

Anmeldelser av tidligere bøker:
The Maze Runner#1
The Scorch Trials#2

Bildet ble hentet her:
https://d.gr-assets.com/books/1356155655l/17126549.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar