torsdag 6. mars 2014

The Son of Neptune

"The Son of Neptune [The Heroes of Olympus Book 2]" av Rick RiordanTittel: The Son of Neptune
Forfatter: Rick Riordan
Serie: Heroes of Olympus#2
Sider: 544
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #6

Beginning at the "other" camp for half-bloods and extending as far as the land beyond the gods, this breathtaking second installment of the Heroes of Olympus series introduces new demigods, revives fearsome monsters, and features other remarkable creatures, all destined to play a part in the Prophesy of Seven.

Jeg synes:
Dette er andre boka i serien "Heroes of Olympus"- av Rick Riordan.
Først må jeg bare si at jeg elsker skrivemåten/stilen hans. Det er humor, action og gresk mytologi flettet sammen til en kjempebra historie.


"Go to Alaska. Find Thanatos and free him.Come back by sundown on June twenty-fourth or die."


Denne boka handler om Percy sin forsvinning, og planen til Hera/Juno om å få de greske og de romerske til å samarbeide, fordi det er den eneste måten å redde verden fra Gaea/Gaia. Percy forsvant og kom til Camp Jupiter, mens Jason ble fraktet til Camp-Halfblood. I denne boka må Percy på et oppdrag for å befri Thanatos fordi monstrene dør ikke så lenge Thanatos er fanget.

Jeg elsker alle de nye hovedpersonene! Frank, Hazel, Piper, Leo og Jason(jeg skjønner meg ikke helt på Jason, men han er kul). Jeg har nettopp lånt The Mark of Athena, og ser at Annabeth er en av hovedpersonene i kapitlene.
Jeg gleder meg veldig til å lese mer om bakgrunnen til Leo og Hazel, for det viser seg tydeligvis at der er en slags forbindelse mellom dem. Gleder meg til The Mark of Athena.

Bokanmeldelse av tidligere bøker:
The Lost Hero#1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar