onsdag 5. mars 2014

Den Siste Olympier

Tittel: Den Siste Olympier
Forfatter: Rick Riordan
"Percy Jackson - den siste olympier" av Rick RiordanOriginaltittel: The Last Olympian
Serie: Percy Jackson & Olympierne/Percy Jackson & the Olympians#5
Sider: 383
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #6

I forbindelse med Percys 16 års-dag finnes det en spådom som sier at han kan ødelegge eller redde verden, og at han selv skal dø. Bursdagen nærmer seg, og Tyfon har begynt å herje langs kysten. Gudene forsøker å stoppe han, og det fører til at Olympos står ubeskyttet. I tillegg oppdager Percy at Kronos er på vei mot New York med hæren sin. Dette er den femte og siste boka om Percy Jackson.

Jeg leste denne boka før "The Lost Hero", men de ble litt feil rekkefølge da jeg skrev anmeldelsene.

Jeg synes:
Jeg synes denne boken er fantastisk akkurat som de fire første! Jeg elsker måten Rick Riordan skriver på og blandingen av Gresk Mytologi.
Noe annet jeg også liker, er at kapitteloverskriftene avslører ganske mye, men når jeg starter og lese har jeg glemt hva overskriften var, som egentlig er svaret på hva som skjer i kapittelet.

I denne boka må de prøve å beskytte Mount Olympus/Empire State Building, fordi gudene holder på å nedkjempe kjempen Tyfon. Det gudene ikke vet, som Percy prøvde å advare dem mot, var at Kronos kom til å angripe Mount Olympus mens gudene kjempet mot Tyfon. Sammen med vennene sine, må Percy prøve å beskytte Mount Olympus. Det blir jo selvfølgelig ikke lett, med de får mange venner til å hjelpe dem.

I denne boka synes jeg at Clarisse var veldig kul. Hun nedkjempet Drakonen helt alene med sin Ares' velsignelse. Hun har vist mange følelser i de to sise bøkene. I denne boka ble hun jo veldig deprimert over Silena. . .

Alt i alt, dette er en kjempe bra bok og jeg anbefaler den på det sterkeste(etter de første i serien). Den får terningkast 6 fra meg, fordi Rick Riordan skriver så bra, med masse fantasi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar