søndag 25. januar 2015

City of Bones av Cassandra Clare

City of Bones (The Mortal Instruments, #1)Tittel: City of Bones
Forfatter: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments#1
Sider: 506
Sjanger: Paranormal
Utgivelsesår: 2007
Terningkast: #5

Clary Fray is seeing things: vampires in Brooklyn and werewolfes in Manhattan. Irresistibly drawn to the Shadowhunters, a secret group of warriors dedicated to ridding the earth of demons, Clary encounters the dark side of New York City - and the dangers of forbidden love.

Jeg synes:
Nå har jeg endelig fått lest City of Bones, og jeg føler at jeg er den eneste som ikke har startet denne serien! Og siden det skal bli lagd en tv-serie av bøkene, føler jeg meg presset til å lese dem. Men jeg har hørt så mange gode omtaler om denne serien, at jeg gledet meg virkelig da jeg startet den første boka!

City of Bones er en kjempegod start på en serie. Jeg ble godt kjent med verden jeg leste om, og den er utrolig kul! Vampyrer og varulver og mange andre skapninger som lever blant oss, men som vi ikke ser, det er spennende!
Begynnelsen av boka er kjempespennende, og jeg ville virkelig vite hva som kom til å skje. Jeg satt klistret fast til boka!
Men etter hvert som jeg leste mer, skjedde det ikke så mye. Boka underholdet meg veldig, men det skjedde egentlig ikke stort, selv om det skjedde en del.

Noe jeg synes er litt morsomt, er at i Penryn and the End of Days-serien av Susan Ee, er Nephilim blodtørstige babyer som spiser mennesker. Men i The Mortal Instruments-serien, er de Demonjegere. Hvem skal man tro på?

Jeg synes det er litt synd at jeg visste om noen deler av boka før jeg leste den.(Jeg aner ikke hvordan.) Dere som har lest boka vet kanskje hva jeg snakker om. . .
Men det påvirket ikke min mening av boka! Selv om boka ikke var spennende hele veien, måtte jeg finne ut av hva som kom til å skje videre. Så det gjorde ikke noe at jeg visste slutten:)

Men City of Bones er en utrolig god bok, og jeg elsker verden Cassandra Clare har skapt. Jeg kan ikke vente med å finne ut mer om Shadowhunter-verden! Jeg har ikke lest mange Paranormal bøker, men jeg anbefaler denne boka:)

Bildet ble hentet her:
 https://d.gr-assets.com/books/1417797090l/256683.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar