mandag 11. august 2014

Månedens bøker

Nå har jeg endelig tatt meg tiden til å lage listen over hvilke bøker jeg likte best i forrige måned!
Så her kommer listen for juli.

Insurgent (2) (Adult edition) (Pocket)1. Insurgent

Insurgent er bok nummer to i Divergent-serien av Veronica Roth. Det er en dystopi-serie, og serien er en av de mest populære seriene som er ute nå.
Det var kjempekult å komme tilbake til Divergent universet! Jeg elsker denne serien, og det er en av grunnene til at denne boka kom som nummer 1 på lista.
Karakterene er morsomme, jeg kan le sammen med dem. Jeg føler med dem når de er deprimerte, og i tillegg elsker jeg å lese om samfunnet Veronica har skapt!
Derfor kom Insurgent på 1. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

The Demigod Diaries (Innbundet)2. The Demigod Diaries

The Demigod Diaries er en ekstra bok i Heroes of Olympus-serien av Rick Riordan, og den inneholder noveller, intervjuer og mange andre kule ting.
Jeg bare elsker Percy Jackson universet, og derfor kom denne på 2. plass. Det var så kult å lese om Percy og vennene hans igjen! Det er en til ekstra bok i Percy Jackson-serien som jeg leste i juli, men denne var bedre fordi den var lengre. . . Jeg ville bare bli i universet med monstre og guder, og det er derfor jeg foretrekker denne, fordi den er lengre:)
Derfor kom The Demigod Diaries på 2. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.
"Percy Jackson - the demigod files" av Rick Riordan3. The Demigod Files

The Demigod Files er en ekstra bok i Percy Jackson-serien av Rick Riordan, og den inneholder også mange noveller, intervjuer og andre kule ting;) Jeg har jo allerede sagt hvorfor The Demigod Diaries var bedre enn The Demigod Files, så jeg gidder ikke å gjenta det.
Denne boka var også veldig morsom fordi man får lese om Percy som hjelper "vennen" sin Clarisse. Clarisse og Percy er egentlig ikke så gode venner, men når Clarisse møter opp utenfor skolen til Percy, kommer han selvfølgelig til utsetning!
Det var veldig morsomt å lese om:)
Derfor kom The Demigod Files på 3. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.
"The Death Cure (Maze Runner Series) by Dashner. James ( 2012 ) Paperback" av Dashner. James4. The Death Cure

The Death Cure er bok nummer 3 i The Maze Runner-serien av James Dasnher. The Maze Runner er en av mine favorittserier, og det er en av grunnene til at boka kom høyt på lista.
Hvis du ikke visste det, så kommer den første boka i denne serien på film i september, og jeg gleder meg veldig!
Denne boka er spennende, har morsomme karakterer og er kjempeinteressant!
Jeg elsker verden som James Dashner har skapt, og jeg ville bare fortsette og fortsette å lese:)
Derfor kom The Death Cure på 4. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

The Kill Order (Maze Runner, #0.5)5. The Kill Order

The Kill Order er bok nummer 0.5 i The Maze Runner-serien av James Dashner. Bokas handling er foregår ti år tidligere enn i The Maze Runner, og man får lese om hva som skjedde som gjorde jorda til et forferdelig sted å leve. Sun Flares traff jorda, og smeltet polene. Det ble oversvømmelse, men vannet var glovarmt fordi sola hadde varmet det opp. Og et virus har spredt seg. Alt dette her for vi lese om gjennom en gutt, Mark, sine øyne. Sammen med vennene hans, prøver han å overleve i dagens samfunn.
Spenningen tar aldri slutt, og det var veldig mye viktig informasjon i denne boka som var interessant og kult å lese om.
Derfor kom The Kill Order på 5. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du her.

"The Power of Five - Necropolis (Power of Five)" av Anthony Horowitz6. Necropolis

Necropolis er femte bok i serien The Power of Five/The Gatekeepers av Anthony Horowitz.
Nå begynner slutten og nærme seg! Denne boka kan jeg godt si er litt bedre enn de tidligere bøkene i serien. Nå på slutten begynner bøkene å bli litt bedre.
Necropolis er spennende, og man blir bedre kjent med karakterene. Endelig er det en jente i boka, så kanskje det gjorde boka bedre. Det har vært litt ensformig i serien til nå, siden den nesten bare ha vært gutter det er snakk om. Ikke noe ille akkurat, men det er greit med litt variasjon.
Derfor kom Necropolis på 6. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du  her.

"Lord Sunday (The Keys to the Kingdom)" av Garth Nix7. Lord Sunday

Lord Sunday er den siste boka i serien The Keys to the Kingdom av Garth Nix.
Jeg likte Lord Sunday ganske godt. Spenningen er der fremdeles, og alt virker umulig for Arthur Penhaligon, som egentlig skal prøve å redde the House, men ikke får en så god start.
Boka ble ganske spennende fordi Garth Nix har klart å få inn noe i denne boka - som jeg synes var så utrolig spennende og samtidig ekkelt - som også skjedde i bok nummer en, Mister Monday! Mange andre ting var også spennende da:)
Derfor kom Lord Sunday på 7. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du  her.

"Lady Friday (The Keys to the Kingdom)" av Garth Nix8. Lady Friday

Lady Friday er bok nummer 5 i serien The Keys to the Kingdom av Garth Nix.
Lord Sunday var bare et lite hakk bedre enn Lady Friday, men det var nok til at Lord Sunday kom på 7. plass og Lady Friday på 8. plass:)
Denne boka er også veldig spennende. Man leser om nye skapninger og får vite om nye deler i the House. Jeg synes det er veldig interessant å lese om the House fordi det er så stort! Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan Garth Nix fant på alt dette. . .
Derfor kom Lady Friday på 8. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du  her.

"Superior Saturday (The Keys to the Kingdom)" av Garth Nix9. Superior Saturday

Superior Saturday er bok nummer 6 i serien The Keys to the Kingdom av Garth Nix.
En av grunnene til at jeg likte denne boka veldig godt, var fordi det var veldig spennende å lese om Arthur sin forvandling fra et menneske til en Denizen, innbyggerne i the House.
I denne boka får man også lese om the Upper House, og det var ganske spennende. Hele the Upper House er fylt med magikere! Det var ganske kult:) Superior Saturday var nesten like god som Lady Friday;)
Derfor kom Superior Saturday på 9. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du  her.

The Magykal Papers: A Companion to the World of Septimus Heap (Septimus Heap)
10. The Magykal Papers

The Magykal Papers er en ekstar bok i Septimus Heap-serien. Boka inneholder mange kule fakta om Borgen og alle innbyggerne.
Boka er veldig interessant og morsom, med mange kule bilder. Jeg vet at jeg kommer til å bla gjennom denne boka noen ganger, bare for gøy:)
Men alt i denne boka var ikke like interessant, dessverre. . . For eksempel, så likte jeg veldig godt å lese tekstene om Septimus, Jenna og mange flere, men jeg likte ikke så godt å lese om hvordan Borgen ble skapt. Jeg synes ikke det var så interessant;) Men det var fortsatt en veldig interessant, liten bok!
Derfor kom The Magykal Papers på 10. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka, trykker du  her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar