søndag 31. august 2014

Legend av Marie Lu

Legend (Pocket)Tittel: Legend
Forfatter: Marie Lu
Serie: Legend#1
Sider: 295
Sjanger: Dystopi
Terningkast: #4

LOS ANGELES, CALIFORNIA,
REPUBLIC OF AMERICA

HE IS DAY,
THE BOY WHO WALKS IN THE LIGHT.

SHE IS JUNE,                                     
THE GIRL WHO SEEKS HER BROTHER'S KILLER.                                

On the run and undercover, they meet by chance.
Irresistibly drawn togehter.
neither knows the other's past.
But Day murdered June's brother.

AND SHE HAS SWORN TO AVENGE HIS DEATH. . .                            

Jeg synes:
Jeg kjøpte Legend-serien for noen måneder siden da jeg var i England. Serien består av tre bøker, og er ganske populær nå for tiden. Det er dystopi det er snakk om, og mange sammenligner sikkert serien med mange andre dystopi-serier. Men jeg synes at boka er noe for seg selv.

Handlingen foregår i the Republic, framtidens U.S.A. U.S.A er delt i to; the Republic og the Colonies. De to delene er i krig. Krigen startet med at flyktninger fra østsiden(Colonies) ikke fikk komme inn til vestsiden(Republic), da mesteparten av østsiden gikk under vann av flom og tsunamier. 

Boka handler om Day og June, to jevnaldrende ungdommer som møter hverandre under alt kaoset i gatene til the Republic.
Day er en kriminell, og den mest ettersøkte av dem alle. Og ingen har noen klare bilder av ham.
June er et vidunderbarn, og er elsket av the Republic.
Noen har myrdet broren til June, og hun vet hvem det er. Det er Day. Når hun faktisk møter Day, aner hun ikke hvem han er. Og de forelsker seg.

Det er en veldig spennende bok, med et ganske troverdig samfunn. Men det er noen deler jeg ikke liker så godt med denne boka.
Jeg liker ikke så godt at romansen mellom Day og June skjer så fort. De kjenner hverandre så vidt, og jeg synes bare det ble litt for drøyt. Det føles ikke ekte siden det skjer så fort. Romansen kunne vært bedre.
Men boka er fyllt med spenning, og det skjer nye vendinger hele tiden, selv om mange av dem er ganske innlysende. Men det var en underholdende bok, og jeg koste meg mens jeg leste den!

Enda en dystopi-bok, og jeg synes boka var underholdende og spennende. Det er vel alt som teller! 
Jeg har allerede lest de to neste bøkene i serien, og anmeldelsene kommer senere. 

Bildet ble hentet her:
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/book/book/image0/legend-lu_marie-27314488-1556944535-frntl.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar