søndag 18. mai 2014

Harry Potter og Mysteriekammeret av J. K. Rowling

"Harry Potter og mysteriekammeret" av J.K. RowlingTittel: Harry Potter og Mysteriekammeret
Originaltittel: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Forfatter: J.K. Rowling
Serie: Harry Potter#2
Sider: 306
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #6

Harry Potter er en trollmann. Han skal begynne på sitt andre år ved skolen for hekser og trollmenn, og han gleder seg til å reise fra onkel Wiktor, tante Petunia og den ondskapsfulle fetteren Dudleif. Skoleåret blir imidlertid ikke uten prøvelser, og Harry må bryne seg på den nye læreren Gyldeprinz Gulmedal, spøkelset Stønne-Stina og den som driver og forsteiner Galtvort-elever.

Jeg synes:
Endelig! Endelig har jeg tatt meg tiden til å skrive en bokanmeldelse av denne boka. 
Hvor lenge siden var det jeg var ferdig med denne boka? Jeg husker ikke. Men jeg husker at jeg elsket den.
Det var så hyggelig og komme tilbake på Galtvort. Det er så morsomt å lese om alt som skjer der:)

Denne boka handler om at noen har åpnet Mysteriekammeret, og sluppet ut uhyret som bor der. Ingen vet hvem, men folk har sine mistanker. Det har også startet å skje merkelige ting på Galtvort. Folk blir forsteinet, og hvis ikke Rektor Humlesnurr gjør noe med det, må de stenge skolen. Kanskje Mysteriekammeret og forsteiningene er knyttet sammen på en eller annen måte?

Som jeg sa, så elsker jeg denne boken. Jeg elsker hele universet Rowling har skapt. Absolutt alt! Det er så mange magiske, og spennende ting som skjer på Galtvort. Man får aldri nok av det!
Alle skapningene som er med, alle formlene, timene, alt som skjer med vennene til Harry, alt er gøy å lese om.
Harry Potter- serien anbefales:)

Anmeldelser av tidligere bøker:

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/f4eb8f0be361f2a151228af341c9b7a9558f93cfb6b1b513dced0b1d.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar