torsdag 24. april 2014

Evil Star av Anthony Horowitz

"Evil Star (The Gatekeepers)" av Anthony HorowitzTittel: Evil Star
Forfatter: Anthony Horowitz
Serie: The Power of Five#2
Sider: 350
Sjanger: Paranormal
Terningkast: #5

After defeating the Old ones at Raven’s Gate, Matt Freeman thought he could get on with his life. But far away in Peru a second gate is about to open.

Only Matt has the power to stop the forces of darknesss breaking through, but now they know all about him and this time they’re going to destroy him first.


Jeg synes:
Sorry for at jeg ikke fikk skrevet denne anmeldelsen før nå. Jeg ble egentlig ferdig med boka for 2 dager siden, men jeg har ikke hatt tid til å skrive om den før nå.

Matt Freeman prøver å glemme hendelsene ved Raven's Gate, og har startet på en ny skole. Det er en gutteskole, og Matt blir ikke tatt så godt i mot. Elevene finner fort ut om fortiden hans(at han var med på et innbrudd, og en mann ble knivstukket), og det gjør ikke tingene bedre akkurat.
Etter hvert tar Nexus kontakt, og forteller ham om noe som han helst bare vil glemme, men han skjønner at han må være til stede. En ny port i Peru er i ferd med og åpne. Men tingene går ikke helt som planlagt i Peru. . .

Boka starter med en veldig spennende start. Man lurer litt på hva som kommer til å skje videre. Det var litt merkelig og mystisk, og det blir en god start.
Man kommer veldig fort inn i boka. Matt er veldig lett og kjenne seg igjen i og boka blir spennende med en gang. Jeg synes det er fint at Matt ikke er helt "perfekt".
Matt får flere problemer veldig tidlig i boka, men han har ikke akkurat et normalt tenåringsliv heller da. Jeg tror egentlig ikke at Matt har lyst på å gjøre alt han må gjøre, men han gjør det allikevel.

Historien tar mange uventede vendinger, og det synes jeg var ganske kult. Tingene går ikke akkurat som Matt hadde planlagt, men historien utvikler seg det ordner seg som regel.

Avslutningen for meg ikke akkurat lyst til å lese neste bok Nightrise med en gang, men jeg gleder meg til neste bok!

Anmeldelser av tidligere bøker:
Raven's Gate#1

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/e5366580386d4af1e1fe65630df6a2aa0316881221fbd124e3652782.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar