tirsdag 3. januar 2017

Kindred Spirits av Rainbow Rowell

29145429Tittel: Kindred Spirits
Forfatter: Rainbow Rowell
Sider: 62
Sjanger: Realistisk fiksjon
Utgivelsesår: 2016
Terningkast: #4

If you broke Elena’s heart, Star Wars would spill out. So when she decides to queue outside her local cinema to see the new movie, she’s expecting a celebration with crowds of people who love Han, Luke and Leia just as much as she does.

What she’s not expecting is to be last in a line of only three people; to have to pee into a collectible Star Wars soda cup behind a dumpster or to meet that unlikely someone who just might truly understand the way she feels.

Kindred Spirits is an engaging short story by Rainbow Rowell, author of the bestselling Eleanor & Park, Fangirl and Carry On. Kindred Spirits has been specially produced for World Book Day.


Jeg synes:
Kindred Spirits er en veldig kort fortelling over en jente om er svært opptatt av Star Wars. Lidenskapen hennes kommer hovedsaklig fra faren hennes, som alltid så Star Wars med henne, men hun har aldri sett de tre filmene som kom etter originaltrilogien. Dette er det man får vite om hovedkarakteren, som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Hun elsker Star Wars, og boka handler om henne som står utenfor kinoen å venter på at den nye Star Wars filmen skal komme ut. Hun står ikke alene da, heldigvis (det hadde vært en kjedelig historie hvis det hadde vært tilfelle), men hun står i kø sammen med to andre gutter som begge er like store tilhengere av Star Wars som det hun er. Det er en veldig søt bok/novelle, og jeg likte den ganske godt, selv om den kanskje var litt kort.

Det jeg likte best med historien er definitivt skrivestilen. Det er alltid så lett å lese Rainbow Rowell sine bøker, fordi hun skriver med et veldig muntlig, men samtidig variert språk, og det gjør historien så rik og underholdende. Tiden flyr, og plutselig har du lest ferdig boka. Sånne bøker liker jeg, og derfor elsker jeg Rainbow Rowell, fordi hun klarer å skrive slike bøker med glans, og denne var ikke noe unntak. Jeg liker selvfølgelig de andre bøkene hennes bedre enn denne her, men det spiller jo ingen rolle. Kindred Spirits var veldig søt, og morsom i blant også faktisk.

Jeg vil ikke si at jeg brydde meg særlig om karakterene, for å være ærlig. Jeg husker jo ikke navnet til hovedkarakteren en gang! Men samma det, jeg synes likevel det var en veldig underholdende bok, og jeg leste den på flyplassen i Moskva, samme dag som jeg leste ferdig Uprooted. Veldig fin bok som man kan lese hvis man sitter på en flyplass og ikke har noe bedre å gjøre, men ikke har lyst til å begynne på en diger bok heller. Derfor var størrelsen på boka akkurat passe, og i motsetning til andre, har jeg ikke særlig lyst til å lese mer om karakterene, fordi jeg føler at denne lille boka var nok. Men det er min mening.

Forresten, jeg er veldig glad for at jeg har begynt å skrive flere bokanmeldelser, og det er faktisk et av nyttårsforsettene mine i år å skrive flere anmeldelser. Jeg tenker at det kansje blir lettere enn før, med tanke på at jeg ikke leser like mange bøker som det jeg gjorde tidligere, og da blir det ikke så stressende og tidskrevende. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar