tirsdag 30. september 2014

Harry Potter og Fangen fra Azkaban av J.K. Rowling

Image for Harry Potter og fangen fra Azkaban from NorliTittel: Harry Potter og Fangen fra Azkaban
Originaltittel: Harry Potter and the Prisonor of Azkaban
Forfatter: J.K. Rowling
Serie: Harry Potter#3
Sider: 386
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #6

"For en gangs skyld står en verdenssuksess også for kvalitet. . .
Gled deg, for verdenssuksessen Harry Potter river deg ut av godstolen og inn i eventyret."

Jeg synes:
Nå har jeg endelig tatt meg tid til å skrive en bokanmeldelsen om bok nummer 3 i Harry Potter-serien. Det har gått ganske treigt i det siste.

Yay!! Det er utrolig morsomt å komme tilbake på Galtvort. Selv om jeg har lest bøkene før og sett filmene, er det fortsatt spennende å være på Galtvort med Harry og vennene hans. Man kan sitte å lese i evigheter, fordi det er så hyggelig og koselig å lese.
Grunnen til at jeg valgte å lese bøkene på nytt, var at jeg egentlig aldri ble ferdig med de siste bøkene(shame on me.) Derfor tok jeg initiativet til å starte serien på nytt!

Jeg elsker fantasy-bøker, så det kommer jo egentlig ikke som et sjokk at jeg liker boka. Det som er så kult med sånne type bøker, er at det er så mange fantastiske skapninger, og det synes jeg er gøy å lese om. Egentlig, så liker jeg alt som har med magi og gjøre, men nå for tiden liker jeg også veldig godt dystopi.

Alle har sikkert lest Harry Potter, men hvis du ikke har det synes jeg at du burde ta deg tiden til å lese serien. Filmene er også fantastiske, så hvis du ikke liker å lese burde du definitivt se filmene! De er utrolig bra laget! Nå fikk jeg lyst til å se de igjen . . .

Anmeldelser av tidligere bøker:
Harry Potter og de Vises Stein-#1

Bildet ble hentet her:
http://www.norli.no/wcsstore/ExtendedSitesCatalogAssetStore/images/catalog/nl/s160/DNBB/9788273848642.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar