mandag 30. juni 2014

Nightrise av Anthony Horowitz

"Nightrise (The Gatekeepers)" av Anthony HorowitzTittel: Nightrise
Forfatter: Anthony Horowitz
Serie: The Power of Five#3
Sider: 401
Sjanger: Paranormal
Terningkast: #5

Scott and Jamie Tyler are twins who have always known that they possess extraordinary powers. When Scott is kidnapped bye the sinister Nightrise Corporation and Jamie is framed for murder, they realize that they must use their powers to survive.

But Jamie is catapulted thousands of years into the past, where he learns that he is one of the five Gatekeepers who are all that stand in the way of the Old Ones.

Jeg synes:
Denne anmeldelsen er også litt sein. . . Sorry! Hvis du vil ha nøyaktig tidspunkt/dag på når jeg har lest de forskjellige bøkene, kan du se på Bokelskere brukeren min eller på Goodreads brukeren min:)

Denne boka handler om tvillingparet Scott og Jamie Tyler, som er to av fem Gatekeepers. Men de vet det ikke selv enda, og det ser ut til at nesten alle andre gjør det. Nightrise Corporation prøver å kidnappe dem fordi de har en mistanke om at de er to av the Gatekeepers. De klarer bare å få tak i Scott, og der starter Scott og Jamie's ferd mot å gjenforenes og finne ut mer om seg selv.

Det er en liten stund siden jeg leste de to første bøkene, men jeg synes ikke det var et så stort problem.
Ulikt fra de to første bøkene, er Jamie og Scott hovedpersonene i denne boka, men man får lest mest fra Jamie's synsvinkel.
Matt og Pedro var ikke så mye med i denne boka, og det gjorde det litt vanskelig å sette seg helt inn i historien. Men etter hvert som jeg ble bedre kjent med Jamie, - det ble ikke skrevet så mye om Scott - ble det mye morsommere å lese.
Jeg kan ikke akkurat si at bøkene blir bedre utover serien, men de blir ihvertfall ikke verre. Til nå synes jeg at alle bøkene har holdt seg på samme stadiet, men jeg håper at kanskje de to siste bøkene blir litt bedre.

Men jeg liker veldig godt denne serien, og jeg anbefaler den!:)

Anmeldelser av tidligere bøker: 
Raven's Gate#1
Evil Star#2

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/122f2d2f06f246c225ae0809c7db2997b01797a77cc2699f79fd6b33.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar