torsdag 31. desember 2015

December: Book Haul

Jeg har ikke kjøpt særlig mange bøker i desember, og det er jeg ganske glad for. Allikevel så endte jeg jo opp med en del bøker, fordi det var jo jul! Men jeg pleier som regel ikke få særlig mange bøker til jul fordi foreldrene mine ikke har lyst til å kjøpe bøker til meg fordi de vet ikke hvilke bøker jeg allerede eier. Og jeg synes ikke det er særlig gøy å ønske meg spesifikke bøker, fordi da er det ikke noen overraskelse, hvis dere skjønner hva jeg mener. Som regel pleier jeg selv å velge ut noen bøker som jeg ønsker meg til jul, som jeg også gjorde i åt. I tillegg måtte jeg bare kjøpe to andre bøker som jeg har hatt lyst til å lese i evigheter + et lite impuls kjøp. Let's begin!


Bøkene:
Steelheart av Brandon Sanderson
Winter av Marissa Meyer
Fairest av Marissa Meyer
Harry Potter and the Philosophor's Stone av J.K. Rowling
Eeny Meeny av M.J. Arlidge
Landline av Rainbow Rowell
Miss Peregrines Home for Peculiar Children av Ransom Riggs

De bøkene jeg kjøpte selv var Steelheart, Winter og Fairest. Winter og Fairest er begge en del av Lunar Chronicles-serien, og Steelheart er den første boka i The Reckoners-serien. Så over til bøkene som jeg fikk som gaver. Jeg fikk Eeny Meeny av søsteren min, og det eneste jeg vet er at det er den første boka i en serie. Den høres også veldig spennende ut. I tillegg så fikk jeg Landline, Harry Potter og Miss Peregrines av foreldrene mine, fordi jeg og moren min dro en dag til byen for å kjøpe en gave til søstera mi, og så fant vi ut at det var 50% avslag på alle engelske bøker, så fikk jeg velge ut tre bøker, som vi da fikk til latterlig billige priser. Jeg har allerede lest noen av bøkene, nemlig Winter, Fairest og Harry Potter Illustrated Edition, og jeg elsket alle sammen utrolig høyt, og jeg har anmeldelser for de to første. Men av bøkene som jeg ikke har lest, er jeg mest spent på å lese. . .

Eeny Meeny av M.J. Arlidge!


Eeny Meeny (Helen Grace, #1)

Jeg håper virkelig at denne boka ikke skuffer meg, fordi det hadde vært veldig fint å kunne si til søstera mi at jeg elsker boka hun kjøpte til meg. Men dette er ikke den sjangeren jeg vanligvis leser, så derfor er jeg litt usikker. Men samtidig synes jeg at boka høres utrolig spennende ut, og jeg kommer definitivt til å lese boka i 2016. Hvis ikke kommer sannsynligvis søstera mi til å være skuffa over meg.
Som jeg nevnte i ste, så har jeg ikke stor peiling på hva boka handler om, annet enn det jeg har lest bakpå. Og jeg har ikke lyst til å bruke mine forferdelige forklaringsferdigheter på å fortelle dere hva den handler om (that, my friends, was sarcasm.) Men hvis noen av dere har lest denne boka, eller har planer om å lese den, let me know down in the comments below!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar