mandag 21. desember 2015

Christmas Reading List:

Jeg så at Elena, på Boknerdens Bokblogg hadde gjort et lignende innlegg, og jeg bestemte meg for å gjøre det selv også. Dette innlegget kommer først og fremst å være om bøker som gir meg julestemning. Jeg kommer bare til å nevne tre bøker (eller tre serier, rettere sagt) og fortelle hvorfor disse bøkene gir meg julestemning osv. Da er det vel bare å begynne!
Første serien på lista kommer vel ikke som en stor sjokker, fordi det er nemlig. . .

Harry Potter - serien av J.K. Rowling!

Harry Potter and the Sorcerer's Stone (Harry Potter, #1)Jeg tipper alle kan være enig med denne her. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg forbinder denne serien med juletida, jeg bare gjør det. Samme med filmene; de pleier jo alltid å vise Harry Potter filmene under juletida, så kanskje det er derfor. Uansett, så forbinder jeg denne serien med jul, og det er rett og slett fordi jeg synes det er skikkelig koselig å være på Galtvort, spesielt når det snør og det er kaldt ute (noe som det ikke er nå. Ugh.) I tillegg, så har jeg tenkt til å lese den første boka i serien i løpet av ferien, fordi "hint hint" fordi jeg får den illustrerte versjonen til jul. Jeg gleder meg sånn!!!

The Lunar Chronicles - serien av Marissa Meyer!

Fairest (The Lunar Chronicles, #3.5)Winter (The Lunar Chronicles, #4)Denne er kanskje litt mer overraskende. Grunnen til at denne serien får fram julestemning hos meg er fordi jeg leste de første tre bøkene i serien i fjor under juletida, så hver gang jeg tenker på de så tenker jeg samtidig på julaften etc. Dessuten, så er denne serien inspirert av eventyr gjenfortellinger, og eventyr forbindes også ofte med jul. Det synes jeg i hvert fall. Dessuten, så har jeg for litt siden bestilt den siste boka i serien + en ekstra bok i serien, som jeg også håper å få lest i juleferien. Jeg har egentlig mye jeg skulle ha lest i juleferien, så får håpe jeg får tid til alt jeg har lyst til å gjøre! XD

Ringenes Herre av J.R.R. Tolkien!

The Lord of the RingsRingenes Herre regnes egentlig ikke som en serie, så derfor var det kanskje litt feil å skrive at det var tre serier på lista. Men jeg gidder ikke å endre på det, siden jeg mest snakker om filmene som er laget basert på denne boka. Det er fordi for tre år siden så jeg filmene for første gang, på 1., 2. og 3. juledag. Jeg har egentlig litt lyst til å se filmene på nytt igjen, men vet ikke om jeg orker. De er jo så lange! Jeg har ikke så mye annet jeg skulle ha gjort, men jeg vet ikke om jeg gidder å ha Ringene Herre-marathon i år. 
Dessuten forbinder jeg også boka med juletida, selv om jeg leste den ut på våren. Men grunnen til at jeg satt Ringenes Herre på lista er mest på grunn av filmene. #SorryNotSorry.


Dette var alt jeg hadde for nå! Fortell meg i kommentarfeltet hvilke bøker du forbinder med juletida. I tillegg burde dere sjekke ut bloggen til Elena, for det er der jeg har fått inspirasjon til å gjøre dette innlegget! 

Bildene ble henter fra Goodreads.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar