søndag 3. januar 2016

December: Wrap-Up

Jeg leste en god del bøker i desember, og jeg likte mesteparten av dem. Som alltid, så var noen bedre enn andre. Men alt i alt, så er jeg glad for at jeg fikk lest alle bøkene som jeg hadde lyst til å lese denne måneden. Det er mest på grunn av juleferien, fordi da har jeg fått enda mer tid til å lese, og det er jeg utrolig glad og takknemlig for. Det var deilig å endelig ha ferie. Men over til bøkene!


Bøkene:
Elusion av Claudia Gabel & Cheryl Klam
Carry On av Rainbow Rowell
Sandman: Preludes & Nocturnes av Neil Gaiman
Sandman: The Doll's House av Neil Gaiman
The Name of the Wind av Patrick Rothfuss
Paper Towns av John Green
Fairest av Marissa Meyer 
Winter av Marissa Meyer
Harry Potter and the Philosopher's Stone av J.K. Rowling

Jeg har skrevet anmeldelser til fem av dem, å da kan du trykke på tittelen til boka for å se mer i dybden om hva jeg syntes om boka. I desember leste jeg sju bøker, og to grafiske romaner, altså til sammen ni bøker, og jeg er veldig glad for at jeg rakk å lese så mange bøker. Den ene boka var til og med over åttehundre sider, så jeg hadde ikke regnet med å lese stort annet. Men nå skal jeg over til å kåre hvilken bok jeg likte best og hvilken jeg likte minst. Jeg klarte ikke å bestemme meg for én bok jeg likte best, så jeg måtte gå for to stykker, hehe. . . I tillegg så regner jeg ikke med Harry Potter (som så klart er en favoritt) fordi jeg har lest boka før. Men over til bøkene jeg likte best, som er. . .

Winter av Marissa Meyer & The Name of the Wind av Patrick Rothfuss! 


Winter (The Lunar Chronicles, #4)The Name of the Wind (The Kingkiller Chronicle, #1)

Begge disse bøkene er fantastiske, og er soleklare vinnere. Winter er konklusjonen til en serie på fire bøker, og det var forferdelig trist å forlate et universet som jeg har blitt utrolig glad i. The Name of the Wind er første boka i en episk fantasyserie som jeg allerede vet at kommer til å bli en av mine favorittserier, fordi denne boka var helt fantastisk og fortryllende. Jeg gleder meg veldig til å fortsette på serien, forhåpentligvis i løpet av året. Men nå, over til boka jeg likte minst, som er. . . 

Elusion av Claudia Gabel & Cheryl Klam!


Elusion (Elusion, #1)

Sorry, men jeg likte ikke denne boka. Jeg kommer ikke til å nevne hva det var som gjorde at jeg ikke likte denne boka, fordi det kan du lese om i anmeldelsen som jeg har skrevet. Det var ingen tvil om at dette var den dårligste boka jeg leste i desember, og jeg kommer ikke til å fortsette på serien. Det er virkelig ikke verdt det, fordi denne boka var rett og slett dårlig. Og jeg pleier som regel å like de  fleste bøkene jeg leser, så det sier litt. Men dette er bare min mening; det kan godt hende at det er mange andre som elsker denne boka, men den var dessverre ikke for meg.


Det var alle bøkene for denne gang. Jeg håper jeg får lest noen bøker i januar, med tanke på at skolen starter opp igjen snart. Ugh, skole. Jeg har ikke noe imot skole, men det er litt kjipt allikevel, med tanke på at jeg ikke kommer til å ha like mye tid til å lese. Men så er det jo snart vinterferie, da. 
Er det noen bøker fra denne lista som du har lest, eller har lyst til å lese?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar