lørdag 25. oktober 2014

Månedens bøker

Jeg leste egentlig ikke så mange bøker i september, og derfor blir listen veldig kort. Bøkene jeg leste var egentlig ganske forskjellige, men til slutt likte jeg alle tre. Men noen var bedre enn andre, det må jeg bare si. Og det hadde vært utrolig hyggelig hvis du hadde kommentert hvilke bøker du har lest som er i listen.

"Fear gone part 5" av Michael Grant1. Fear

Fear er bok nr. 5 i Gone-serien, skrevet av Michael Grant. Dette er også en dystopi-serie, men ikke noe lignende alle de andre seriene der ute. Gone-serien er noe for seg selv, og unik på alle måter.
Jeg synes at Fear var utrolig spennende, og jeg elsker denne serien. Det er utrolig kult å lese om alt som skjer innenfor kuppelen i Perdido Beach, og jeg kan ikke vente med å lese siste boka i serien!
Derfor kom Fear på 1. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka. trykker du her.

"Harry Potter og fangen fra Azkaban" av J.K. Rowling2. Harry Potter og Fangen fra Azkaban

Harry Potter og Fangen fra Azkaban er bok nr. 3 i Harry Potter-serien, skrevet av J.K Rowling. Serien inneholder magi, hekser og alt annet fantasy-sjangeren har å by på.
Jeg likte Harry Potter og Fangen fra Azkaban også veldig godt, men siden jeg har lest den en gang fra før var den ikke like spennende. Jeg visste hva som kom til å skje. Derfor kom ikke denne boka på 1. plass. Men selv om jeg visste hva som kom til å skje, var det utrolig gøy å lese om Harry og vennene hans!
Derfor kom Harry Potter og Fangen fra Azkaban på 2. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka. trykker du her.

"Svartkrutt og ild" av Naomi Novik3. Svartkrutt og Ild

Svartkrutt og Ild er bok nr. 3 i Temeraire-serien, skrevet av Naomi Novik. Bøkene handler om europeisk krigshistorie blandet med drager. Alle bøkene til nå har vært underholdende, og Svartkrutt og Ild er ingen unntak.
Jeg likte de to andre bøkene på denne listen mye mer enn Svartkrutt og Ild, men denne boka var unik på sin egen måte. Det var morsomt å reise rund i verden med Laurence og Temeraire, og å lese om alle problemene på veien. Jeg kan trygt si at jeg ble positivt overrasket!
Derfor kom Svartkrutt og Ild på 3. plass!
Hvis du vil se anmeldelsen min av boka. trykker du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar