fredag 31. oktober 2014

The Revenge of Seven av Pittacus Lore

"The Revenge of Seven (Lorien Legacies)" av Pittacus LoreTittel: The Revenge of Seven
Forfatter: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies#5
Sider: 371
Sjanger: Sci-Fi
Terningkast: #5

They
have killed four of us.

They
will not rest until we are all dead.

They
will not stop until your planet is theirs.

They
think we are broken.

We
will not be defeated.

We
are all that stands in their way.

We
know secrets they thought hidden.

We
have power they never expected.

Jeg synes:
Endelig fikk jeg lest denne boka! Jeg har ventet kjempelenge på at den skulle komme ut, og jeg bestilte boka nesten med en gang. Dessverre tar det litt tid med frakten fra Amazon, så det var litt nervepirrende. . .

Det er en stund siden jeg leste the Fall of Five, men det var veldig lett å komme inn i boka. Jeg vet jo for så vidt hva som skjedde i forrige bok, og derfor var det ikke noe problem.
Noe som jeg liker veldig godt med denne serien, er at bøkene har forskjellige jeg-personer. Men noen ganger kan det bli veldig forvirrende! Selv om det er forskjellig skrifttype for hver jeg-person, blir det vanskelig å vite hvem du leser om.

Først og fremst, tittelen passer ikke i det hele tatt! Jeg skjønner ikke hvordan den kan ha noen  sammenheng med selve boka, og en annen tittel ville vært mye bedre. En tittel skal jo representere boka, og gi et hint om hva boka kommer til å handle om. Ikke gi falske forhåpninger.

Jeg har jo ventet kjempelenge på å få tak i boka, og noe jeg håpet mest på i denne boka var at hovedpersonene skulle få flere arvekrefter, og at det skulle bli mange flere slåsskamper der de bruker arvekreftene sine. Dessverre ble ikke det så mye av. . . Men det er fortsatt en veldig spennende bok!

Denne serien inneholder mange spennende og interessante karakterer, men noen er gøyere å lese om enn andre.
Jeg liker fortsatt ikke John. Det er ikke alltid så gøy å lese om ham, synes nå jeg. I mine øyne, er han veldig endimensjonal og kjedelig. Han har ikke utviklet seg så mye i løpet av bøkene. Men han tenker ikke så mye på kjæresten sin, Sarah, lenger! For en lettelse! I de forrige bøkene ble det utrolig irriterende, så det er fint at det er en slutt på det nå.
Nummer Fem, , , Hva skal vi gjøre med deg? Selv om jeg likte deg veldig godt gjennom denne boka, kan jeg fortsatt ikke si at jeg liker deg noe særlig. Det er fint at du angrer på alt du har gjort, og at du prøver å gjøre opp for deg. Men ingen kommer til å glemme hva du har gjort!

Må jeg virkelig vente et helt år for å få lese bok seks! Seriøst! Og med den avslutningen på boka! Selv om slutten var litt sannsynlig, ble det fortsatt et sjokk. Virkelig? Hva kommer til å skje videre?!
Jeg anbefaler virkelig denne serien, for de er veldig lettleste. Det er kanskje litt lite variasjon når det gjelder teksten, men bøkene er underholdende!

Anmeldelser av tidligere bøker:
De Siste Seks-#2
Nummer Nis Kamp-#3
The Fall of Five-#4

Bildet ble hentet her:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61S%2BCiqJ-IL.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar