fredag 31. oktober 2014

Angelfall av Susan Ee

Angelfall (Penryn and the End of Days, #1)Tittel: Angelfall
Forfatter: Susan Ee
Serie: Penryn & the End of Days#1
Sider: 326
Sjanger: Paranormal
Terningkast: #6

It has been six weeks since the angels returned to earth and destroyed the world as we know it.

When they fly away with a helpless little girl, her sister Penryn will do anything to get her back. . .

Jeg synes:
For det første må jeg bare nevne at jeg kjøpte boka på grunn av omslaget. Se på den da! Den er utrolig vakker og det var derfor jeg la merke til den. Jeg kjøpte boka på nettet, og jeg visste egentlig ikke hva boka handlet om. Men jeg måtte bare kjøpe den! Det er ikke ofte jeg kjøper bøker på grunn av coveret, men når jeg gjør det, da må de være fine altså!

Da boka kom på døra, fikk jeg endelig vite hva boka handler om. En verden som er tatt over av engler. Engel-apokalypse! Det hørtes utrolig spennende ut, og jeg fikk lyst til å lese den med en gang. Dessverre ventet jeg litt med å starte med boka, fordi jeg hadde noen andre bøker jeg måtte lese ferdig først. Men til slutt satte jeg meg ned med boka, og jeg må bare si at jeg elsker den!

Jeg har ikke lest å mange paranormal-bøker, og ihvertfall ingen med engler. Zombie-apokalypser har vell alle hørt om, men engel-apokalypser virker helt nytt. Jeg synes det er en original idé, men det er kanskje fordi jeg ikke har lest så mange andre engel-bøker. . . Dessuten var det veldig spennende å lese om noe nytt, noe som jeg aldri har vært borti før. Det er sikkert derfor boka gjorde så stort inntrykk på meg.

Penryn, som er hovedpersonen i boka, er veldig selvstendig. Hun kommer fra en familie med mange problemer, og det hjelper ikke akkurat nå verden blir tatt over av engler. Sammen må de holde seg skjult, og prøve å overleve i en verden som er i kaos. Penryn er alltid den som må ta ansvar, og hun holder familien sammen. Men så blir lillesøsteren kidnappet, og hun vil gjøre alt for å få henne tilbake. Til og med å alliere seg med fienden.

Angelfall er jo første boka i serien, Penryn & the End of Days. Jeg synes at navnet på serien er litt lang, og kunne godt klart meg med bare Angelfall. Men det er min mening, siden jeg synes at det appellerer til flere lesere hvis navn på bøker og serier er korte og fengende.

Men ellers har denne boka alt! En kul og selvstendig hovedperson som man kan heie på, en fantastisk kul paranormal verden og i tillegg tar spenningen aldri slutt!
Jeg håper inderlig at de bestemmer å lage en film av denne boka. Det hadde vært sinnssykt kult!

Bildet ble hentet her:
https://d.gr-assets.com/books/1365602221l/17789310.jpg

3 kommentarer:

  1. Så gøy at du likte boken! Elsker denne serien og gleder meg til nr 3 kommer ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg også veldig til bok nr. 3 kommer ut! Jeg leste bok 2, og begynner å like denne serien veldig godt:)

      Slett
    2. Yey! Nå må vi bare vente til neste år for å finne ut hva som skjer videre :-( haha

      Slett