onsdag 5. mars 2014

The Lost Hero

"The Lost Hero (Heroes of Olympus)" av Rick RiordanTittel: The Lost Hero
Forfatter: Rick Riordan
Serie: Heroes of Olympus#1
Sider: 576
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #6

Jason has a problem. He doesn’t remember anything before waking up in a bus full of kids on a field trip. Apparently he has a girlfriend named Piper and a best friend named Leo. They’re all students at a boarding school for “bad kids.” What did Jason do to end up here? And where is here, exactly?

Jeg synes:
Dette er første bok i Rick Riordans nye serie "Heroes of Olympus". Handlingen i denne boka skjer etter Percy Jackson sine "eventyr" og det har kommet en nye profeti om sju halvblods.
Rick Riordan skriver som alltid og jeg elsker denne boka. Jeg hadde trodd at Rick hadde brukt opp alle monstrene i "Percy Jackson"-bøkene, men der tok jeg feil. Jeg elsker måten Rick fletter gresk mytologi med en helt uvitende vanlig verden.

I denne boka, er det tre hovedpersoner; Leo, Jason og Piper. Det er ingen jeg-person, men følelsene deres beskrives som om det er de som forteller det. Jeg har ikke lest det så mange ganger, men jeg synes det passet veldig bra. Som det står i profetien, så er Leo, Jason og Piper tre av sju halvblods.
Jeg elsker Leo! Han er så morsom og jeg synes han er så kul med ilden sin og at han kan motså varmen fra ild(minnet meg litt om Lumen i "Jeg er Nummer Fire"). Jeg synes det var så kult da han drepte kyklopene. Jeg synes synd på ham for at han føler seg som det tredje hjulet.

Jeg hadde aldri trodd at Piper var en datter av Aphrodite. Jeg trodde kanskje Ares eller Athene. Jeg synes ideen med at hun kan "Charmspeaking" er veldig god. Den hadde vært enda bedre hvis Percy hadde fått vite i Percy Jackson-bøkene at det gikk ann å få sånne krefter(nå snakker jeg om Leo, også). Det hadde vært litt mer troverdig, men side de bare nevner det i Heroes of Olypmus, vet jeg at det er noe Rick nettopp har kommet på:)

Jeg har ikke noe imot Jason, men jeg fikk ikke helt taket på ham. Jeg føler at han er en sånn "må være best i alt", men jeg liker ham litt. Han kommer ikke til å bli min favorittperson akkurat. Han er litt for seriøs. Jeg liker Percy bedre for å si det sånn:)

Jeg liker også de delene der Annabeth forteller dem om noe som skjedde i "Percy Jackson"-bøkene fordi da tenker jeg; det har jeg lest eller det husker jeg.
Jeg elsker denne boka og jeg er så glad for at jeg har Son of Neptune på hylla!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar