torsdag 20. mars 2014

The House of Hades av Rick Riordan

Tittel: The House of Hades
Forfatter: Rick Riordan
Serie: Heroes of Olympus#4
Sider: 583
Sjanger:  Fantasy
Terningkast: #6

THE STAKES HAVE NEVER BEEN HIGHER. IF PERCY JACKSON AND ANNABETH FAIL IN THEIR QUEST, THERE'LL BE HELL ON EARTH. LITERALLY.

Wandering the deadly realms of Tartarus, every step leads them further into danger. And, if by some miracle they do make it to the Doors of Death, there's a legion of bloodthirsty monsters waiting for them.
Meanwhile, Hazel and the crew of the Argo II have a choice: to stop a war or save their friends. Whichever road they take, one thing is certain - in the Underworld, evil is unstoppable.

Jeg synes:
Dette er en fjerde boka i serien Heroes of Olympus av Rick Riordan.
Rick skriver bare bedre og bedre. Jeg skjønner ikke hvordan det går an! Jeg trodde at alle monstrene var brukt opp i Percy Jackson-serien, men der tok jeg feil. Han har nye monstre i hver eneste bok!
Jeg elsker måten Rick skriver på. Bøkene er på engelsk, men det er så lett å lese. Bøkene er så spennende, at man bare lese! Han skriver så morsomt og klarer å få inn så mye humør,selv om det er så mange kamper. De må prøve å ikke bli drept, men Rick for det til å bli morsomt under kampene mellom liv og død også!

Seven half-bloods shall answer the call.
To storm or fire, the world must fall.
An oath to keep with a final breath,
And foes bear arms to the Doors of Death.


I denne boka må Hazel, Piper, Leo, Frank, Jason og Nico resie til Epirus, altså The Doors of Death, for å lukke dem på den menneskelige siden. Annabeth og Percy er i Tartarus for å lukke dørene fra Tartarus. Dørene må bli lukket på begge sider.
Veien blir ikke lett akkurat. . .
Hvorfor måtte Annabeth og Percy falle ned til Tartarus. Det er bare helt grusomt. At de overlevde er helt facinerende(jeg vet at det er en bok.)
Jeg likte veldig godt kapitlene med dem i. Det var så gøy og endelig lese om Annabeth og Percy sine eventyr igjen. Jeg er egentlig litt glad for at de falt ned til Tartarus. . . Da ble det litt mer spennende. . .

Dette er den beste boka i serien! Kanskje den beste boka Rick har skrevet om Percy og vennene sine. Okay, det er den beste!
Hva! Blood of Olympus kommer ikke ut før i oktober! Jeg vil fortsette å lese, fordi jeg elsker Percy's verden.

Bokanmeldelser av tidligere bøker:
The Lost Hero#1
The Son of Neptune#2
The Demigod Diaries#2.5
The Mark Of Athena#3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar