mandag 8. juni 2015

Jeg leser: The 5th Wave av Rick Yancey

Jeg tenkte at jeg kunne dele med dere hva jeg holder på å lese, siden jeg ikke har kommet med noen innlegg på en stund.
Akkurat nå leser jeg The 5th Wave av Rick Yancey, som er en Sci- Fi/Dystopi bok som er begynnelsen på en serie som er veldig populær. Den handler om at jorden er under angrep av romvesener, og hvis du vil vite mer så kan du klikke her.
Som jeg nevnte, er denne serien skrytt opp i skyene, og det virker som alle elsker disse bøkene. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg føler ennå.


Begynnelsen av boka var egentlig ganske kjedelig, og veldig vanskelig å komme inn i. Jeg klarte ikke helt å leve meg inn i historien, og derfor ble det uinteressant. Men nå som jeg har kommet meg et stykke inn i boka, er den mye bedre. Nå liker jeg boka veldig godt, og jeg begynner å skjønne hvorfor The 5th Wave er såpass populær. Men jeg synes framdeles det var trist at starten av boka var vanskelig å komme gjennom. Samtidig gleder jeg meg til å finne ut av hva som kommer til å skje videre, og jeg er glad for at boka begynner å bli mye bedre enn den var på starten.

IMG_5463.PNG

I tillegg er det veldig kult at boka holder på å bli filmatisert, med Chloe Grace Moretz i hovedrollen, og hun spiller da Cassie Sullivan. Jeg gleder meg veldig til å se filmen, fordi jeg mener at slike bøker som dette her passer veldig bra når det kommer til filmatiseringer. Nå er jeg ikke sikker på når filmen kommer ut, men de har ihvertfall startet å filme, og alle skuespillerne er valgt ut, så da er det ikke lenge til, tror jeg. Dessuten er boka også oversatt til norsk, og da heter den Den 5. Bølgen.


Så det er boken jeg leser for øyeblikket. Jeg håper jeg kan lese den ferdig i løpet av uka, slik at jeg kan begynne med A Game of Thrones. Siden begynnelsen av boka var såpass kjedelig, vurderte jeg ofte om jeg bare skulle starte på en annen bok, men jeg er glad jeg holdt ut, fordi nå begynner boka å bli veldig god. 

Bildene ble hentet fra CatastrophicallyInLove og The5thWaveSource.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar