tirsdag 30. september 2014

Fear av Michael Grant

"Fear gone part 5" av Michael GrantTittel: Fear
Forfatter: Michael Grant
Serie: Gone#5
Sider: 549
Sjanger: Dystopi
Terningkast: #6

65 hours 11 minutes

Suddenly it's a world without adults and normal has crashed and burned.
When life as you know it ends at 15, everything changes.


Night is falling in the FAYZ. Permanently. The barrier that surrounds the town of Perdido Beach is turning black, blotting out the sun and plunging its inhabitants into perpetual gloom.


And as the shadows deepen, the Darkness stirs. From its lair beneath the earth, the gaiaphage reaches out for what it needs most - a human bode into which it can be born...

Jeg synes:
Endelig har jeg tatt meg tiden til å skrive en bokomtale om denne boka. Grunnen til at jeg ikke har skrevet om boka før nå,er ikke fordi jeg ikke likte den, men jeg har rett og slett ikke hatt så mye tid.

Jeg elsker denne serien, og det var veldig spennende å komme tilbake til Gone-universet. Dette er jo ikke den første boka i noen serie, så derfor var det ganske lett å sette seg inn i boka. Jeg kjenner til alle karakterene fra før og jeg vet litt om hva serien handler om. Det gjør at det er mye morsommere å lese, fordi da kan man sitte å lese i evigheter.

Det ganske mye som foregår i the FAYZ nå for tiden, og det er veldig spennende å lese om. Jeg ante ikke helt hvilken retning boka kom til å ta, eller om hva den kom til å handle om. Jeg vet fortsatt ikke hvilken retning bøkene skal ta, og det synes jeg er ganske bra. Det gjør serien mer spennende!
I denne boka får man også lese om hva som skjer utenfor the FAYZ, gjennom moren til Sam. Det var også ganske interessant, men ikke like interessant som det som skjedde innenfor the FAYZ.

På starten av boka får man allerede et hint om at noe forferdelig kommer til å skje i løpet av boka. Kuppelen blir mørk! Kuppelen blir sakte, men sikkert sort. Hva skal beboerne i the FAYZ gjøre uten dagslys? Jeg skjønner hvorfor boka blir kalt Fear, just saying. . .

Jeg gleder meg til å lese den siste boka i serien, Light! Hvordan kommer det til å ende? Det er det jeg lurer på, og jeg kan ikke vente med å finne det ut.
Absolutt alle bøkene i denne serien(til nå) har vært utrolig spennende, så jeg håper den siste boka ikke skuffer meg.

Anmeldelser av tidligere bøker:
Gone-#1
Hunger-#2
Lies-#3

Bildet  ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/32c48bc51e9ad666fc30aa9ab27d43ab4fd25051f61a067cef7b9792.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar